På förekommen anledning så har vi lagt till en informationssida som kan vara till hjälp för att minimera risken för att råka ut för digitala bedrägeriförsök. Detta med ett nyligen uppkommet exempel. Sidan kommer ligga permanent under "Information till boende" men du kan nå den härifrån direkt via länken nedan.
Sidorna börjar med kallelse och motioner och därefter följer årsredovisningen.
Tätning av fönster
För att förhindra att det drar kallt i lägenheten så är det viktigt att regelbundet se över hur det ser ut med tätningen av fönstren. Det gäller då fönstren i köket och i sovrummen. (Fönstren i vardagsrummet är nya och ej öppningsbara). Om fönstren är dåligt tätade så strömmar kalluften in. Förutom att det är ett stort energislöseri så blir det också dragigt och kallt. Det gör stor skillnad om du då tätar fönstren.
Se exempel nedan
Bredbandsuppkopplingen från Telenor är nu installerad och klar att tas i bruk. (Installationen påverkar ingenting som har med tidigare COM HEMs uttag att göra. Det kan man fortsätta att använda som tidigare om man vill det.)
Skillnaden är att föreningen har en gruppanslutning för bredband nu från Telenor som betyder billigare pris om man vill använda Telenor (f.d Bredbandsbolaget) jämfört med tidigare då det inte fanns något gruppanslutningsavtal.
Det är många som redan är anslutna till Telenor och behöver inte göra någon förändring alls. För alla andra som har eller har haft annan leverantör för bredbandet, t.ex. Tele 2 (f.d. ComHem) och som nu vill ansluta sig till och använda Telenor för sitt bredband, kan behöva tänka på att Telenors fiberuttag sitter ovanför ytterdörren och en längre kabel kan behöva dras från det nätverksuttaget (RJ45 kontakter) till sin router där man vill ha den placerad.
- Bredbandsuttaget från Telenor sitter monterat ovanför ytterdörren i samtliga lägenheter som standard sedan många år tillbaka.
Red: Uppdaterad info 5/9-23
I samband med arbetet att uppgradera bredbandsnätet kan ni som har bredbandstjänster från Telenor uppleva kortare avbrott och störningar
Tisdag den 29 aug kl. 08.00-16.00
Onsdag den 30 aug kl. 08-00-1600
Suporthjälp
Om dina tjänster från Telenor inte kommer igång eller driftsstörningen, efter ovan aviserade klockslag kan du behöva starta om din utrustning.
Gör så här: